måndag 6 juli 2009

Tips till Ryan Air

Jag läste i dag att Ryan Air funderar på att bygga in ståplatser på sina flygplan. Det har även kommit fram förslag om att man ska ta betalt av folk som vill använda toaletten.

Medan andra samhällsdebattörer rasar och oroar sig för att folk som har det sämre ställt i framtiden måste stå upp och vara konstant bajsnödiga på väg till sin weekend i London, ser jag helt andra möjligheter för Ryan Air att utveckla sitt koncept. Varför inte införa vissa tortyrmoment på planet som man kan få betala för att slippa?

Man skulle kunna ha marsvin som biter folk i tårna, Smurfhits 4 –Smurfarna tolkar Markoolio- på högsta volym, håriga tyska män som snarkar och somnar mot din axel, tvinga folk att dricka juice ur Lasse Åbergs Musse Pigg-glas, eller varför inte stoppa in tandpetare under resenärernas naglar. Jag skulle lätt betala 200 spänn extra för att slippa ”tandpetare-under-naglarna-programmet”, utöver de 1900 spänn jag redan betalt extra för att få ta med min bok, min klocka och mitt könsorgan.

Inga kommentarer: