fredag 4 juli 2008

Vad finns egentligen där ute?

Jag hittade denna film igår på Youtube



Jag blev väldigt fascinerad av denna film. Inte bara på grund av den Mark Knopfler inspirerade gitarrslingan i bakgrunden, utan även av denna oändlighet som utgör universum. Jag låg och tänkte på detta inpå småtimmarna inatt. Jag låg och funderade på vad som skulle krävas för att jag skulle flytta till en annan planet. Det finns så mycket jag skulle sakna här på jorden. Det jag skulle sakna mest, förutom mina vänner, är förmodligen sprutgrädde. Sprutgrädden är kanske den uppfinning på jorden som fått minst cred i förhållande till sin nytta. Tänk vad bortskämda vi är som bara kan gå och öppna kylen, ta fram denna härliga behållare och sen bara spruta ut grädde. Grädde på mindre än en sekund. Man kan spruta munnen full och bara njuta. Man kan lägga upp grädden på ett fat och iaktta det vackra mönstret i flera timmar. Man kan ha sprutgrädde i chili con carnen, i barnens bakelser, i bröllopstårtan. Man kan ha grädden i en påse av plast och ta med till jobbet.

Så tänk på det nästa gång ni står och tittar upp mot rymden och längtar bort. Tänk på att det kanske inte finns sprutgrädde på andra planeter.

1 kommentar:

Linda sa...

om jag kommer på sommarfesten ska jag ta med sprutgrädde så att du stannar kvar på den här planeten en stund till :)