Jag råkade ut för tillfällig tristess under halvtimme på jobbet idag. Jag kom då på att jag skulle skriva ett klagomål till företaget Storck, som tillverkar godiset Toffifee. Jag undrar om de svarar..
Hej Toffifee
Mitt namn är Fredrik och jag har under en längre tid varit ganska nedstämd. Jag har försökt flera sätt att komma ur min svacka men ingenting har hjälpt. Allt har känts hopplöst. En dag för tre veckor sedan fick jag syn på er reklam på tv. Ni visade en härligt tyskproducerad video av delikatessen Toffifee. Familjen i reklamen verkade ha en trevlig stund och alla skrattade. I slutet av reklamen hördes en röst säga ”man har så kul med Toffifee!” För mig som har haft allt annat än kul på sistone kändes det som att få en vinstlott skickad till sig av en avlägsen släkting. Eftersom jag provat allt för att komma ur min depression och hittills inte lyckats, blev beskedet att det fanns en lösning, i form av små små chokladbitar med någon sorts nötter i, ett skäl till uppryckning. Nyheten i sig gjorde mig faktiskt gladare än jag varit på många år.
Dagen efter gick jag till närmsta Pressbyrå och inhandlade 10 paket Toffifee. Jag städade lägenheten och bjöd in två vänner till fest. När gästerna kom hälsade jag artigt och bad dem sitta ned. Jag ställde sedan fram tre askar Toffifee på bordet. Kvällen fortlöpte utan att något spektakulärt hände och en objektiv observatör skulle nog ha sagt att den inte var speciellt kul.
Min fråga till er är: hur kan ni marknadsföra er produkt som något som gör att människor har kul? Hur har ni kommit fram till detta? Hur kan något som enbart påverkar våra smaklökar överhuvudtaget ha någon koppling till hur kul vi har? Är det inte bättre att säga att den är god?
Tacksam för svar
En besviken kund
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Hahahaha, du är så jävla sjuk! Rolig, visst, men ibland undrar man... =) Du har gjort mig glad i mörkret i alla fall!
lasa hela bloggen, ganska bra
Skicka en kommentar