måndag 20 oktober 2008

Baconfett




Idag lagade jag bacon och pasta. Sen åkte jag iväg och när jag kom tillbaka såg det ut såhär i pannan. Baconfettet hade hårdnat och blivit en vaxliknande massa. Detta gav mig massor av idéer. Jag satt och funderade på hur många konstnärer i Sverige som jobbar med baconfett. Jag kom inte på en enda, så därför beslutade jag mig för att detta ska bli min stora grej. Jag kommer eventuellt gå ner på halvtid för att kunna ägna mig åt mitt nya kall så helhjärtat som möjligt. Jag kommer börja med att stoppa det baconfett jag producerat ikväll i en burk och försluta den hårt och omsorgsfullt. Sen ska jag se till att laga bacon så ofta som möjligt så att jag till slut kommer att ha fyllt hela burken. Därefter ska jag börja göra små figurer av mitt baconfett som jag kommer visa för alla som vill se. Mitt första mål är att göra baconfettsversioner av följande konstverk.

1. Den sista måltiden

2. Grindslanten

3. Stockholms blodbad

När jag har gjort detta ska jag göra ljus med riktiga vekar och ge bort till mina nära och kära.

2 kommentarer:

Christine sa...

Eh... jag ser redan fram emot julklappen. Typ.

Du vet väl om att du kan sila fettet och sedan använda det för att till exempel steka kyckling. Det ger en väldigt god stekyta.

Anonym sa...

13 inlägg uder hela 2008...det är inte ok, fredhane!